KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Jak wykorzystać social media do promocji swojej strony?

jak wykorzystać social media

Jak wykorzystać social media do promocji swojej strony?

Media społecznościowe pokazują świat, czy może to już świat kręci się wokół nich? Granice się zacierają, nie ulega jednak wątpliwości, że Facebook, Instagram i ich krewni są największymi organizmami Internetu i to właśnie na tych stronach (lub częściej w tych aplikacjach) ludzie spędzają najwięcej czasu. Jeśli więc chcesz przysporzyć swojej stronie popularności, to absolutnie musisz dowiedzieć się, jak wykorzystać media społecznościowe do tego celu. Rzecz nie jest tak trywialna, bo każdy chce to zrobić, więc będziesz potrzebować solidności i kreatywności w równych proporcjach.

Stwórz spójny sposób narracji i wykorzystuj go na bieżąco

Media społecznościowe to idealne miejsce, aby budować i testować język marki. To, w jaki sposób robisz zdjęcia, jak się komunikujesz, co jest dla Ciebie ważne – tu możesz pokazać to w szybki i prosty sposób, a do tego sprawdzić reakcje klientów. Grunt, aby dążyć do konsekwentnego, skutecznego w sprzedaży stylu. Pamiętaj też, aby umieszczać posty, relacje i inne materiały regularnie na podstawie planu, a nie tylko, kiedy Ci się przypomni. To podstawa zarówno utrzymania uwagi użytkowników, jak i algorytmów.

Poznaj swoich klientów

Jak wykorzystać social media? Rozmawiać z ludźmi. Zachęcaj obserwatorów do interakcji, dzielenia się swoimi wrażeniami, opiniami i potrzebami. W ten sposób zyskasz mnóstwo wartościowych informacji, które możesz wykorzystać potem w reklamach. Cenne są także dane statystyczne. Niemal każda platforma społecznościowa oferuje narzędzia do analizy skuteczności postów i kampanii. Możesz dzięki nim dowiedzieć się, jakie działania oraz materiały przynoszą najlepsze rezultaty, a jakie przechodzą obojętnie albo wręcz budzą negatywny wydźwięk. To wszystko przy niskich nakładach i niewielkim ryzyku.

Jak wykorzystać social media? Opowiadaj o sobie

Storytelling to jedna z najskuteczniejszych form marketingu, bo pokazuje Twoją autentyczną stronę, nie tylko slogany. Ludzie szukają na mediach społecznościowych inspiracji i rozrywki, więc jeśli chcesz promocji, musisz im ją dostarczyć w takiej formie. Pokaż, jak wygląda Twoja praca, kto jest w zespole i co ciekawego Cię ostatnio spotkało. Publikuj ciekawostki i wiedzę, aby pokazać się jako eksperta w danej dziedzinie. Dobrym sposobem jest też praktyczne zaprezentowanie sprzedawanych towarów lub usług w naturalnym środowisku, bez studyjnych upiększeń.

Influencerzy najlepiej wiedzą, jak wykorzystać social media

To najbardziej wpływowi ludzie naszych czasów, przynajmniej w kontekście przekonania kogoś do wydania pieniędzy. Oferując im produkt do testów lub zwyczajnie płacąc za reklamę, korzystasz z ich kapitału zaufania wśród użytkowników i docierasz do szerokiego grona odbiorców, którzy byliby poza Twoim zasięgiem bez ogromnych nakładów czasu oraz pieniędzy.

Odsyłaj co jakiś czas ludzi do swojej strony

Większość stron społecznościowych bardzo nie lubi wypuszczać użytkowników ze swoich objęć (wyjątkiem jest Pinterest), więc ogranicza zasięgi postów z linkami. Mimo wszystko raz na jakiś czas, na przykład co tydzień warto to robić, aby przypomnieć, że masz swoje miejsce, w którym publikujesz bardziej rozbudowane treści na własnych warunkach i które oferuje więcej.

Reklamuj się w mediach społecznościowych

Ten temat jak zwykle zostawiliśmy na koniec. Nie da się mówić o tym, jak wykorzystać media społecznościowe bez reklamy w nich. To idealne platformy, bo użytkownicy dobrowolnie podają im swoje dane demograficzne oraz zainteresowania. Możesz więc precyzyjnie targetować kampanie i do tego otrzymywać bezpośredni feedback w komentarzach. Nigdy nie powinna to być jednak jedyna aktywność – aby reklamy były skuteczne, musisz mieć żywy profil z zaangażowanymi użytkownikami, więc warto postawić wcześniej na aktywności z akapitów powyżej.

Coś jeszcze? Spróbuj się przy tym dobrze bawić. Media społecznościowe nie znoszą rutyny i zachowawczego wycofania. Im więcej będzie w tym autentycznego entuzjazmu, tym większa będzie skuteczność działań promocyjnych.

Reklama w social media? Z KoboSystem na pewno się uda!

 

Related Posts