KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co w kobo piszczy - blog

strategia seo

SEO (czyli Search Engine Optimization) to proces kompleksowy i wielowątkowy. Nie da się wypozycjonować strony z dnia na dzień jednym konkretnym działaniem. Należy dostosować całą stronę do wybranych celów (ich określenie to osobne zagadnienie), a najlepiej także stworzyć bazę wartościowych linków prowadzących do witryny. Nie da się tego zrobić intuicyjnie ani na oko. Aby działać skutecznie, potrzebny jest plan – tytułowa strategia SEO. Dzięki niej możemy określać postępy, planować wydatki i wprowadzać zmiany wedle aktualnych potrzeb. Wiemy, dokąd zmierzamy i jaką ścieżką. Czym jest strategia SEO? To plan działań mających pozycjonować stronę na konkretne zapytania (nie frazy) zadawane przez użytkowników.…

zwiększenie satysfakcji klientów

Zwroty to drażliwy temat, który potrafi ostro zaognić atmosferę między klientem a sprzedawcą. Nie da się ukryć, że oczekiwania tych pierwszych rosną, a coraz większa ilość sklepów oferuje niemal bezwarunkową możliwość oddania produktu. Pojawiają się nawet głosy, że to psucie rynku, które na dłuższą metę zaszkodzi sklepom. Śmiemy się z tym nie zgodzić. Na zwroty należy patrzeć jako na możliwość budowania relacji z klientem i inwestowanie w jego satysfakcję. W żadnym wypadku nie oznacza to, że należy przyjmować wszystkie. Możliwe jest jednak racjonalne podejście, które pomoże Ci budować sobie świetną opinię i pośrednio zwiększyć zyski. Jak tego dokonać? Przede wszystkim…

livechat

Zadowolenie klientów sklepu internetowego to stan coraz trudniejszy do osiągnięcia. Konkurencja nie próżnuje, wymagania rosną. To konsekwencja tego, jak Sieć zmieniana jest przez media społecznościowe. Na pierwszy plan wychodzi szybkość reakcji – nikt nie ma już cierpliwości czekać. Nie to, żeby dni czy godzin – czasem nawet 30-minutowy czas reakcji na maila budzi frustrację i wystarczy, aby ktoś sprzątnął Ci potencjalnego klienta sprzed nosa. Na szczęście rosną też możliwości stron internetowych, a jedną z nich jest wdrożenie livechatu. Nie jest to już ani zbyt obciążające, ani absurdalnie drogie. Mogą sobie pozwolić na to nawet drobni przedsiębiorcy i rozwijające się sklepy…

statyczna strona internetowa

Strony internetowe na pierwszy rzut oka nie wydają się wybitnie skomplikowanym obiektem. Ot, trochę obrazków, trochę tekstu, czasem jakaś animacja, czasem formularz i proste menu na wierzchu. Gdy jednak przychodzi moment, że trzeba stworzyć witrynę dla siebie (a częściej dla swojego biznesu), okazuje się, że trzeba podjąć wiele decyzji i nie wiadomo, od czego zacząć. To, co widzi użytkownik, to jedno, ale od drugiej strony sprawy nie wyglądają tak cudownie prosto. Dziś przedstawimy zalety oraz wady statycznej strony internetowej – rozwiązania jeszcze niedawno wydającego się kończyć swój żywot, które jednak nadal ma swoje zastosowanie. Czym jest strona statyczna, a czym…

ux i ui

Internet to już nie tylko dodatek czy ucieczka od rzeczywistości. To jest rzeczywistość, w której codziennie poruszają się miliardy ludzi, nierzadko spędzając tu większość swojego czasu. Nic więc dziwnego, że projektowanie stron internetowych już dawno przestało być domeną amatorów opierających się na intuicji. Tak jak dobry sklep lub dom powinien być zaprojektowany przez dobrego architekta, aby sprzyjał poruszaniu się i dobrej atmosferze, tak tworzenie witryny musi opierać się na wiedzy i doświadczeniu. Właśnie z tym związane są tyłowe pojęcia – UX i UI. Pojęcia dodajmy notorycznie mylone lub traktowane synonimicznie, co jest niemałym błędem. O co więc chodzi? Co oznacza…

google analytics

Jeśli na serio inwestujesz w kampanie reklamowe w sieci, to wiesz, jak ważne jest zbieranie danych i ocena wyników. Tylko w ten sposób można orzec, czy podjęte działania zwyczajnie się opłacają, przynosząc oczekiwane rezultaty. Jeśli nie, to dokładne śledzenie aktywności użytkowników pozwala wykryć błędy. Gdzie schodzą ze ścieżki, kiedy się zniechęcają i wiele innych zagadnień można odczytać z ilości wyświetleń, kliknięć, a także konwersji powiązanych z reklamami. Tu jednak pojawia się problem – różne narzędzia pokazują różne wyniki. Choć będziemy się dziś nim zajmować w odniesieniu do tytułowej pary, to zdarza się także przy innych pomiarach. Facebook i Google potrafią…

opinie klientów

Optymalizacja treści na stronie pod kątem wyszukiwarek to zadanie niełatwe, a nieraz frustrujące. Na bazie suchych danych należy napisać i rozmieścić teksty tak, aby zadowalały algorytmy i roboty, a jednocześnie przecież ostatecznie wszystko to czytają ludzie. Z tego powodu naprawdę skuteczne SEO to domena profesjonalnych agencji interaktywnych oraz wyspecjalizowanych copywriterów współpracujących z innymi specjalistami. Nie zapominajmy jednak, że silniki wyszukiwarek coraz bardziej cenią naturalne treści, których szukają użytkownicy, a także te produkowane przez nich samych. I właśnie z tego względu opinie klientów są tak ważne. Nie tylko dlatego, że budują zaufanie oraz zachęcają do zakupu. One naprawdę potrafią pchnąć stronę…

[pzycja produktów na allegro

Choć imperium Jeffa Bezosa zaczyna obejmować swoim zasięgiem Polskę, wydaje się, że pozycja rodzimego Allegro jeszcze przez dłuższy czas nie będzie zagrożona. Popularność portalu to z jednej strony ogromne możliwości, z drugiej konieczność przebicia się przez wielkie ilości ofert konkurencji. Mało który klient przegląda więcej niż pierwszą stronę wyników, więc znalezienie się na niej (a najlepiej na jej szczycie) powinno być absolutnym priorytetem każdego sprzedawcy. Dziś opowiemy, o tym, co wpływa no pozycję produktów na Allegro. Wbrew pozorom to nie takie skomplikowane! To, jakim sprzedawcą jesteś, wpływa na wyniki Allegro w sposób niemal obsesyjny dba o jakość obsługi. Złożony system…

obsługa posprzedażowa

Każdy sklep internetowy ma jeden podstawowy cel – zarabiać. Nic więc dziwnego, że wszystkie zabiegi marketingowe, budowa strony i szeroko pojęta obsługa klienta skupiają się na tym, aby doprowadzić do konwersji. Z tego się żyje. Błędem jednak jest sądzić, że w momencie sprzedaży można osiąść na laurach i liczyć banknoty. Bowiem pokazanie klasy i zadbanie o klienta już po transakcji to nie tylko enigmatyczne „budowanie wizerunku”. Obsługa posprzedażowa to konkretna inwestycja, która znacznie zwiększa szanse na to, że użytkownik powróci do Twojego sklepu i poleci go innym. Do tematu należy więc podejść poważnie. Dowiedz się, na jakie rozwiązania warto postawić…

black friday w ecommerce

W tym roku Black Friday wypada 26 listopada, a Cybernetyczny Poniedziałek (ależ okropnie brzmi spolszczona wersja!) 29 listopada. Czyli to już całkiem niedługo. Czy zobaczymy tłumy tratujące sklepowe regały i padające serwery, a konsumpcjonizm otrzyma należną mu ofiarę? U nas zapewne nie, przynajmniej nie w stopniu znanym ze Stanów Zjednoczonych. Co nie zmienia faktu, że z roku na rok powoli przesuwamy się w tym kierunku, a te dni pozwalają na stosunkowo łatwe zdobycie nowych klientów – wszyscy wpadają w szał zakupów. Dziś powiemy o tym, jak wykorzystać ten potencjał i nie przepaść w morzu konkurencji. Warto wiedzieć, o czym mówimy…

czat w e-commerce

Internet się zmienia. Podstawą idei WEB 2.0 jest treść generowana przez użytkowników tak jak w przypadku serwisów społecznościowych. Wpływa to jednak także na bardziej tradycyjne „zakątki” Sieci, a to z prostego powodu. Oczekiwania. Rośnie potrzeba interaktywności, odwiedzający strony internetowe chcą kontaktu już teraz, w tej chwili. Zwiększa się dynamika. Dla firm zajmujących się sprzedażą swoich usług lub towarów w sieci presja jest jeszcze większa. Nikt nie chce czekać kilku godzin na odpowiedź choćby w błahej sprawie. Dlatego czat w e-commerce staje się standardem. I przynosi konkretne rezultaty. Dowiedz się, co zyskasz implementując go na swojej stronie. Większa szansa na konwersję…

lejek sprzedażowy

Masz świetne produkty, konkurencyjne ceny i świeżą, płynnie działającą stronę internetową. Nie skąpisz na reklamę. A jednak nie dzieje się wiele. Co poszło nie tak? Najprawdopodobniej Twoi potencjalni klienci albo o Tobie nie wiedzą, albo nie zdają sobie sprawy, ile możesz im zaoferować. Nie są też w żaden sposób „prowadzeni” do zakupu. Przecież mało kto po zobaczeniu reklamy nagle ni z tego, ni z owego postanowi zakupić klarnet albo lodówkę z kostkarką. Właśnie celem takiego doprowadzania użytkowników do zakupu tworzy się lejek sprzedażowy. Dlaczego taka nazwa? Dlatego, że ten zbiór działań marketingowych można łatwo przedstawić właśnie za pomocą lejka, stożka…

co to jest google trends

Jeśli zależy nam na odpowiednim przeprowadzeniu kampanii marketingowej oraz podążaniu za aktualnie panującymi trendami, powinniśmy skorzystać z bardzo pomocnego narzędzia. Mowa o Google Trends. Jak sprawdza się podczas codziennego działania związanego z promowaniem przedsiębiorstwa? Jak korzystać z tego narzędzia do wyszukiwania trenów w Internecie? O tym dowiesz się czytając ten artykuł. Narzędzie Google Trends jest zazwyczaj wykorzystywane przez autorów portali internetowych oraz blogów. Mogą przeanalizować dzięki niemu jakie tematy w obecnym czasie interesują czytelników, co może przełożyć się na większą popularność witryny. Nasuwa się pytanie: czy osoba, która prowadzi biznes może w jakiś sposób skorzystać z prezentowanego narzędzia? Oczywiście. Możemy…

co to jest page rank

Jeszcze kilkanaście lat temu Page Rank był jednym z najważniejszych, jak nie najważniejszym narzędziem, które decydowało o tym, czy nasza witryna internetowa będzie miała wysoką pozycję w wyszukiwarce, czy wręcz przeciwnie. Dziś możemy o nim mówić w formie przeszłej, gdyż bardziej uznaje się go jako ciekawostkę, a nie coś, co faktycznie wpływa na pozycję w Google. Sprawdźmy, czym był Page Rank oraz przeanalizujmy, jakie jest jego znaczenie. Dwadzieścia trzy lata temu, a konkretnie w 1998 Larry Page i Sergey Brin, założyciele Google, utworzyli specjalny algorytm, który sprawdzał wiarygodność witryn internetowych pojawiających się w wyszukiwarce. Robot monitorując linki przychodzące i wychodzące…

spadek współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji to parametr, który jest jednym z najważniejszych dla właścicieli m.in. sklepów internetowych. Oblicza się go w prosty sposób, ale jego analiza potrafi przysparzać mniejsze lub większe problemy. Jeśli współczynnik konwersji jest na stałym, satysfakcjonującym Cię poziomie, nie ma większych problemów. Co jednak wtedy, gdy drastycznie spada? Kluczowym aspektem jest znalezienie przyczyny tego zjawiska. Pozwól, że pokażemy Ci, jakie są najczęstsze przyczyny spadku współczynnika konwersji. Być może to właśnie któraś z nich odpowiada i za Twoje – miejmy nadzieję, przejściowe – gorsze wyniki w firmie… Spadek współczynnika konwersji – przyczyny Czy istnieje jedna, najczęściej występująca przyczyna spadku współczynnika konwersji?…

crawl budget

Pozycjonowanie strony www to bardzo złożony i skomplikowany proces. Aby w pełni zrozumieć jego istotę i założenia, warto poznać wszystkie najważniejsze pojęcia z nim związane. Jednym z nich jest z pewnością crawl budget. Mimo że wiele osób być może o nim słyszało, nieliczni potrafią dobrze wyjaśnić, na czym polega i co zrobić, by go odpowiednio zoptymalizować. Niektórzy błędnie twierdzą, że crawling dotyczy tylko właścicieli największych stron www. W istocie crawl budget jest pojęciem, które powinny zrozumieć osoby posiadające witryny, którym zależy na szybkiej ich indeksacji. Crawl budget, czyli co…? Crawl budget to nic innego jak częstotliwość indeksowania strony przez crawlery…

czym jest i jak mierzyć współczynnik konwersji

Prowadząc działania promocyjno-reklamowe w Sieci, z pewnością wiesz, jakie efekty chciałbyś uzyskać. Może być to kliknięcie w link, zapis na newsletter, przejście do konkretnej podstrony Twojej witryny… Możliwości jest naprawdę wiele i w każdym przypadku konwersja to właśnie konkretne działanie, wykonane przez Internautę. Jeżeli chce się prowadzić skuteczne działania w Sieci, warto pamiętać o stałym monitorowaniu parametru, jakim jest współczynnik konwersji. Czym on dokładnie jest i jak go obliczyć? Dowiesz się tego właśnie z tego tekstu! Współczynnik konwersji – definicja Zanim przejdziemy do sposobu obliczania współczynnika konwersji, warto dokładnie omówić, czym on jest i dlaczego tak ważne jest to, by…

skuteczna kampania google ads dla ecommerce

Google Ads to bez wątpienia potężne narzędzie. Pozwala dotrzeć do setek tysięcy (milionów?) odbiorców w bardzo bezpośredni sposób. Do tego w połączeniu z Google Analytics umożliwia rozsądne gospodarowanie środkami – uderzając w precyzyjnie dobrane grupy potencjalnych klientów, można zaoszczędzić sporo pieniędzy. Rzecz ma szczególne znaczenie dla branży eCommerce. To najważniejszy kanał, który pozwala dotrzeć do nowych klientów. W przeciwieństwie do pozycjonowania, które jest długim i żmudnym procesem, tu działanie jest błyskawiczne. Oczywiście tylko pod warunkiem, że wiesz, co robisz. Nie ufaj intuicji Podstawowy błąd, który popełnia większość początkujących. Nawet świetne i oryginalne pomysły na reklamę przepadną, jeśli nie będą połączone…

karty produktu w sklepie internetowym

Sklepy internetowe to wygoda kupowania bez wychodzenia z domu, ale też możliwość porównywania niezliczonych produktów oraz ofert. Cóż to za problem, otworzyć 15 kart w przeglądarce i zestawić ze sobą kilkanaście sklepów. Komfort klienta to wyzwanie dla sklepu. Jak przyciągnąć uwagę? Jak wybić się spośród wielu bardzo podobnych ofert? Stworzenie dobrego sklepu internetowego nie jest łatwe. Jednym z kluczowych elementów jest wdrożenie przebojowych kart produktowych. To właśnie w nich zapada najważniejsza decyzja – kupno danej rzeczy. Dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na karty produktu w sklepie internetowym i dopracować je w każdym szczególe. Co to jest karta produktu? To strona…

potencjał google ads

Z tą najpopularniejszą platformą reklamową miał do czynienia każdy, kto próbował kiedykolwiek ogłaszać swoje usługi w Internecie. Jest darmowa, ma niewyobrażalnie ogromny zasięg, a do tego utworzenie kampanii lub pojedynczej reklamy jest śmiesznie proste. Dlaczego jednak nie zawsze przynosi rezultaty, co zniechęca tyle osób? Potencjał Google Ads tkwi w jego rozbudowanych możliwościach dotarcia do konkretnie dobranych grup docelowych. Problem polega jednak na tym, że trzeba wiedzieć, co to za grupy i jakie reklamy działają na nie najlepiej. Zbieraj dane, aby dotrzeć do potencjalnych klientów Skuteczny marketing sieciowy opiera się zawsze na konkretach, nigdy domysłach, przypuszczeniach czy intuicji. Zdobędziesz informacje z…

witryny internetowe

Istnieją witryny internetowe tworzone z pasji, ale są też takie, które od początku mają jeden cel – zysk. Czy to źle? Absolutnie nie! Sieć od dawna nie wymaga podejścia charytatywnego, ludzie rozumieją też, że czas poświęcony na zapewnienie im rozrywki, informacji czy usług jest cenny. Aby jednak zarabiać, musisz włożyć w stronę coś więcej niż pieniądze. Potrzebne jest połączenie ciekawego pomysłu z danymi o zapotrzebowaniu na towar (niekoniecznie fizyczny), jaki oferujesz. Dowiedz się, jak można zarabiać na stronie internetowej i o czym trzeba pamiętać, powołując ją do życia. Sposoby zarabiania na witrynie Jest ich całkiem sporo. Bez wątpienia każda strona…

grafiki na stronie internetowej

Na widoczną dla użytkownika zawartość nowoczesnego serwisu internetowego składają się dwie jeszcze całkiem niedawno przeciwstawne elementy. To atrakcyjna treść, którą dobrze się czyta i ogląda oraz elementy SEO, mające na celu sprowadzenie jak największej ilości odbiorców poprzez wyszukiwarkę. Dzięki coraz bardziej dopracowanym silnikom wyszukiwarek granica między tymi skłądowymi coraz bardziej zaczyna się zacierać – Google premiuje strony, które podobają się użytkownikom. To dobry trend również dla właścicieli serwisów, gdyż rzadziej trzeba iść na kompromis między tworzeniem dla ludzi oraz dla robotów. Mimo wszystko warto wiedzieć, jak poprawić swoje pozycje w wynikach wyszukiwania świadomie z myślą o jednych i drugich. A…

opinie o produktach

Jak bezpiecznie kupować w Internecie? Pożądanego produktu nie można „zmacać” ani wypróbować. Do tego wybór potrafi przytłoczyć – sklepy internetowe oferują często setki podobnych przedmiotów. Nierzadko konkurencyjni sprzedawcy mają tę samą rzecz w identycznej cenie. Nic więc dziwnego, że klienci bywają zdezorientowani i szukają oparcia, czegoś, co przekona ich do wybrania danej oferty. Oczywiście każdy sklep przekonuje, że to w nim warto zrobić zakupy, smutna prawda jest jednak taka, że ogromna rzesza klientów Ci nie ufa. Zbyt często można spotkać naciągaczy i amatorów, dlatego zapewnienia o najwyższej jakości oraz wzorowej obsłudze nie dadzą wiele. Inaczej jednak sprawa ma się, gdy…

jak przyciągnąć klientów

Jeśli to czytasz, to zapewne ruch na Twojej stronie internetowej przekłada się na dochód w pośredni lub bezpośredni sposób. Niełatwo przebić się przez zdeterminowaną konkurencję, która nie szczędzi środków w walce o pozycje na listach wyszukiwania. Jeszcze trudniej utrzymać uwagę odbiorców przy pomocy ciekawej, wartościowej strony. Nawet drobne zaniedbanie może skutkować błyskawicznym opuszczeniem serwisu i utraceniem potencjalnego nabywcy Twoich usług lub produktów. W tym artykule dowiesz się, jak przyciągnąć klientów przy pomocy nowoczesnego pozycjonowania oraz stworzenia przyjaznego środowiska strony. Oba zagadnienia wpływają również na UX (User eXperience), czyli to, jak użytkownicy odbierają Twoją stronę i czy spełnia ona ich oczekiwania.…

reklama e-commerce w social media

Media społecznościowe to dziś bez wątpienia oś, wokół której krąży ruch w Internecie. To tu użytkownicy spędzają najwięcej czasu, poznają nowe trendy i dzielą się opiniami. Jakby tego było mało, bardzo wyraźnie opisują swoje zainteresowania i dobrowolnie udostępniają dane. A to sprawia, że można łatwo przypisać ich do wąskich grup docelowych. To oczywiście nie przypadek – właściciele serwisów społecznościowych zdają sobie sprawę z tego, jak duże możliwości reklamowe otwiera taka konstrukcja. Udostępniają więc rozbudowane narzędzia do tworzenia kampanii oraz mierzenia ich wyników. Reklama e-commerce w social media to podstawowy sposób zwiększenia sprzedaży. Dziś zajmiemy się trzema klasycznymi serwisami. Facebooka i…