KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co w kobo piszczy - blog

metody ratowania porzuconych koszyków

Często zdarza Ci się, że wchodzisz do sklepu, kompletujesz zakupy (może to być zarówno zbiór składników na bigos, jak i telewizor wraz z konsolą), a przy kasie, gdy kasjer podliczy Twoje zakupy, zmieniasz zdanie i wracasz do domu? Raczej nie. Natomiast w sklepach internetowych to zjawisko zupełnie normalne. Wynika ono po części z braku zażenowania wynikającego z nieobecności kasjera. Przede wszystkim jednak przyczyną jest to, jak traktujemy sklepy internetowe. Tu o wiele częściej potencjalni klienci porównują oferty (możesz być w kilku sklepach naraz), a samo wyklikanie produktów wymaga o wiele mniej energii i zaangażowania niż w sklepie stacjonarnym. Do tego…

optymalizacja strony www

Nowoczesna strona internetowa musi dobrze wyglądać, być intuicyjna w obsłudze i zapadać w pamięć. To jednak nie wystarczy, aby odnieść sukces (rozumiany jako dotarcie do możliwie dużej liczby odbiorców i zainteresowanie ich, a w przypadku strony komercyjnej – zarobek). Należy dogadać się z Google, przez które przechodzi zdecydowana większość ruchu internetowego. Optymalizacja strony www polega na dostosowaniu jej w każdym aspekcie do aktualnego algorytmu wyszukiwarki tak, aby otrzymać jak najwyższą notę w jej systemie oceniania, a co za tym idzie pojawić się na górze listy wyników wyszukiwania. Obejmuje to dostosowanie kodu strony, uzupełnienie metadanych, dobór odpowiednich obrazów czy wreszcie wypełnienie…

ruch w sklepie internetowym

Sklep Internetowy musi na siebie zarabiać. Załatwiono domenę, stworzono rozbudowaną i atrakcyjną ofertę, dodano zdjęcia, a efekty są mierne. Frustrujące, prawda? Wynika to najczęściej (oczywiście nie zawsze) z małego ruchu na stronie. Większość potencjalnych klientów nie ma pojęcia o Twoim sklepie lub nie jest nim zainteresowana. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych sposobów na większy ruch w sklepie internetowym. Omówimy tu najskuteczniejsze i podpowiemy, jak poprawnie je wdrożyć. Upewnij się, że Twój sklep działa, jak należy Zacznij od audytu. Często brak ruchu wynika z problemów technicznych, które zniechęcają użytkowników i obniżają pozycję w rankingach Google. Długi czas ładowania spowodowany przez zbyt…

wizytówka google moja firma

Jeśli Twoja firma ma zostać zauważona w Sieci, musi się dogadywać z Google. Na tę chwilę Największa Wyszukiwarka nie ma skutecznego konkurenta, trzeba więc potulnie dostosowywać się do jej wymagań i korzystać z jej usług. Jedną z tych ostatnich jest wizytówka Google Moja Firma. To stosunkowo proste narzędzie, ale wiele firm je zaniedbuje. Tymczasem pozwala ono skutecznie dotrzeć do klientów, a dodatkowo uwiarygadnia Twoją firmę także w oczach przeglądarki, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. A przy tym nic nie kosztuje! Dowiedz się, jak używać wizytówki efektywnie! Co to jest wizytówka Google Moja Firma? To platforma, która daje większe możliwości, niż…

long tail

Niełatwo jest przebić się przez ostrą konkurencję walczącą o jak najwyższe miejsce na liście wyszukiwania Google. Wszyscy chcą się pojawiać w odpowiedzi na najpopularniejsze zapytania, a do tego wielu zawodników dysponuje w tym celu niemałym budżetem. Czasem nie wystarczy nawet najlepsza jakość, gdy nie możemy konkurować ilością treści. Co wtedy zrobić? Obejść system i skupić się na innych słowach kluczowych, na przykład właśnie long tail. Czym jest long tail? Słowa kluczowe dzieli się zazwyczaj na trzy grupy. Pierwsza to Fat Head – krótkie, ogólne i niezwykle popularne słowa, jak na przykład „rower” czy „ubrania dziecięce”. Mnóstwo osób je wyszukuje, ale…

jak obliczyć ROI ROAS

Jak bardzo opłacalne jest stworzenie reklamy na Facebooku? To bardzo ważne pytanie, na które należy odpowiedzieć przy pomocy liczb. Biznesu nie można prowadzić na podstawie nadziei i naiwnych założeń, typu „skoro płacę im tyle pieniędzy, to musi to mieć sens”. Otóż nie musi. Co więcej, może przynosić efekty, ale koszty mogą być niewspółmierne. Dlatego wskaźniki ROI i ROAS są tak ważne, bo pozwalają obliczyć, czy podjęte inwestycje i działania zwracają się. W końcu od tego jest reklama, aby lepiej zarabiać. Jeśli jednak nie wiesz, czym są te tajemnicze skróty, to zaczniemy od wyjaśnień. O czym mówimy? ROI i ROAS to…

Analiza danych w social media

Wielu osobom praca w e-marketingu, a w szczególności prowadzenie mediów społecznościowych wydaje się sielankowym przeglądaniem Facebooka i festiwalem pracy kreatywnej. Ot, wymagające z pewnością kreatywności, ale w gruncie rzeczy proste i przyjemne tworzenie angażujących treści i obrazków. A potem czekanie na efekt. Otóż nie. Ten strywializowany obraz to tylko najprzyjemniejsza część pracy. Aby przynosiła ona efekty, konieczne jest mierzenie skuteczności tych działań. A do tego potrzeba twardych danych. Tylko one powiedzą, czy wykonana praca jest warta wysiłku i w ostatecznym rachunku opłacalna. Na szczęście media społecznościowe z Facebookiem na czele zapewniają szeroki zestaw statystyk. Które z nich są najważniejsze? Zasięg…

fb ads w lejku sprzedażowym

Prowadzenie bloga to świetna sprawa. Wiele firm traktuje go jako zaplecze SEO i miejsce do trzymania fraz kluczowych. Udaje się to mniej lub bardziej, w zależności od kompetencji copywritera, ale to marnowanie potencjału. Dlaczego? Nawet jeśli blog zadziała jako narzędzie pozycjonujące, ale rozczaruje użytkownika, to nie przełoży się to na konwersje. Ba, może zniechęcić do przyszłych odwiedzin strony! Dlatego warto prowadzić go ze szkiełkiem i okiem, ale też sercem. Zastanów się, po co to robisz. Opieraj się na konkretnych danych, ale pisz go z użyciem unikalnej wiedzy oraz swoich opinii. Trzeba się wyróżniać! Taki blog może być z powodzeniem wykorzystany…

google merchant center

Chyba każdy zwrócił uwagę na to, że po wpisaniu w wyszukiwarkę Google hasła mogącego być nazwą towaru (na przykład „rower górski”), oprócz standardowych wyników wyszukiwania otrzymujemy kafelki na górze kafelki ze zdjęciami produktów, nazwami i cenami. Widnieje na nich również nazwa sprzedawcy, a kliknięcie kafelka prowadzi prosto do sklepu internetowego (a dokładniej jego podstron z daną rzeczą). Wielce wygodne dla użytkownika, szczególnie takiego, który nie ma zamiaru spędzać wiele czasu na wyszukiwaniu. Dlatego każdy sklep powinien starać się o miejsce w niewielkiej galeryjce i między innymi do tego służy Google Merchant Center. Co to jest Google Merchant Center? To usługa…

rozszerzenia graficzne w sieci wyszukiwania

Choć mało prawdopodobne jest, aby Google zrezygnowało kiedyś ze swojej klasycznej, prostej listy wyszukiwania, to jednak charakterystyczny układ strony ulega subtelnym zmianom. I tak już od jakiegoś czasu na białym tle oprócz standardowego tekstu zaczęły pojawiać się dodatkowe opisy (na przykład „darmowa dostawa”), przyciski i obrazki. Dotyczy to przede wszystkim wyników sponsorowanych, co nie powinno dziwić. Dwie pieczenie na jednym ogniu to specjalność Google – bardziej zadowoleni użytkownicy, a jednocześnie nowe możliwości dla reklamodawców. Rozszerzenia graficzne w sieci wyszukiwania to pozycja obowiązkowa dla niemal każdego biznesu, który może pokazać coś poza swoim logiem. Ale zaczniemy bardziej ogólnie. Czym są rozszerzenia?…

wymiary grafik

Internet to przede wszystkim medium wizualne. W pierwszej kolejności czytamy i oglądamy, dopiero w drugiej słuchamy (reszta zmysłów jeszcze czeka na szersze uwzględnienie, choć pojawiają się już pierwsze próby przesłania zapachu czy dotyku). Nic więc dziwnego, że grafika ma w nim znaczenie pierwszorzędne. Publikując więc treści, niezależnie, czy to wpis blogowy, reklama, post na mediach społecznościowych czy wideo, prawie zawsze musimy uzupełnić go o odpowiedni obrazek. Właśnie, odpowiedni – co to znaczy? Ano dostosowany do platformy, na której publikujemy. Każdy serwis ma inne wymagania i pokazuje swoją zawartość w innym formacie. A to może utrudnić życie. Przede wszystkim, czemu ma…

reklama displayowa

Nie ma użytkownika Internetu, który nie kojarzyłby charakterystycznych banerów umieszczonych u góry dużej części popularnych serwisów. Towarzyszyły Internautom już w ubiegłym wieku i nic nie zapowiada ich końca. To właśnie typowa reklama displayowa, jednak zdecydowanie niejedyna. Ostatnie lata to prawdziwa eksplozja popularności i zróżnicowania tego rozwiązania dzięki szybszym łączom i rosnącym możliwościom technicznym. Do tego wychodzą coraz większe wymagania użytkowników i jednoczesne uprzedzenie do agresywnych form reklamy. Specjaliści od marketingu, graficy i frontendowcy mają więc moc wyzwań. Dziś przybliżymy ją w przystępny sposób, opowiadając o jej rodzajach, budowie oraz zaletach. Zapraszamy do lektury! Gdzie możemy ją spotkać? Niemal wszędzie i…

optymalizacja strony pod core web vitals

Jeśli to czytasz, to prawdopodobnie dotarła do Ciebie informacja o zmianie algorytmu Google w maju 2021. To kolejny krok amerykańskiego koncernu mający na celu uzyskanie maksymalnej satysfakcji użytkowników i podniesienia jakości korzystania z serwisów Internetowych. A jej podstawą jest szybkość i responsywność stron – ludzie już od dawna są niecierpliwi i nie chcą czekać kilkunastu (lub nawet kilku) sekund na łaskawe pojawienie się treści i grafik. I choć Google podkreśla, że nadal kluczowa będzie treść, to nie ulega wątpliwości, że optymalizacja strony pod Core Web Vitals staje się właśnie koniecznością, a działania SEO muszą zostać kolejny raz poszerzone. Ale o…

bounce rate

Tworzysz stronę internetową w konkretnym celu. Wkładasz w to niemało pracy, pieniędzy i serca, co daje Ci poczucie, że każdy, kto odwiedzi Twoją witrynę, będzie ukontentowany. Niestety tak nie jest. Duża część użytkowników wchodzi na stronę, aby po kilku sekundach ją zamknąć (i zapewne już nigdy nie powrócić). Takie zachowanie nazywa się odrzuceniem (angielski termin bounce, czyli odbicie wydaje mi się bardziej trafny). Ilość takich zdarzeń w stosunku do wszystkich odwiedzin strony jest bardzo cenną informacją. To właśnie tytułowe Bounce Rate. Jednak dane to jedno, a ich interpretacja to drugie. A w tym przypadku dochodzi od częstych pomyłek. Właśnie dlatego…

słowa kluczowe konkurencji

Każdy chce się pozycjonować. Ale na jakie słowa? To temat szeroki jak rzeka, ale dziś przyjrzymy się kwestii zdobywania informacji. A konkretnie sprawdzenia, jakich słów kluczowych używa konkurencja. Jak wiadomo, działania wywiadowcze mają priorytetowe znaczenie 😉 Przedstawimy zarówno płatne, jak i bezpłatne narzędzia, które pozwolą poznać słowa kluczowe konkurencji. Do tego pewne rzeczy można sprawdzić bez żadnych programów – wystarczy wiedzieć, na co patrzeć. Ale najpierw zastanówmy się, czy gra jest warta świeczki. Do czego może nam się to przydać? Istnieją przynajmniej dwa powody, dla których warto poznać, na co pozycjonują się Twoi konkurenci. Po pierwsze jest to poznanie trendów…

core web vitals

Pozycjonowanie stron internetowych zmienia się z roku na rok. To już dawno nie jest wciskanie gdzie popadnie słów kluczowych. Największa Wyszukiwarka Internetowa coraz bardziej faworyzuje używanie naturalnego języka i poczucie satysfakcji użytkowników. Aktualizacja Google w maju 2021 tylko potwierdza ten trend. Włączy ona do algorytmu pomiary Core Web Vitals, które do tej pory miały tylko pośredni wpływ na wynik w rankingu. A to sprawi, że dojdzie do przetasowań. Choć włodarze firmy zapewniają, że nadal kluczowa będzie treści i nie podają wagi nowego czynnika, pewnym jest, że trzeba się o niego zatroszczyć. Ale zacznijmy od podstaw. Co to jest Core Web…

ruch na stronie internetowej

Jeśli strona internetowa ma przynosić zyski (bez różnicy czy pośrednio, czy bezpośrednio) musi żyć. Jej zadaniem jest zachęcać do poruszania się i poznawania treści oraz innej zawartości. Ruch na stronie internetowej wynika z wielu czynników i warto się przyjrzeć każdemu z nich osobno. Może się bowiem okazać, że zadbaliśmy o kilka z nich, ale wyniki nadal nie są zadowalające. W takiej sytuacji najpewniej brakuje czegoś jeszcze. Tylko wdrożenie całościowych działań przekłada się na skuteczne zainteresowanie użytkowników, ich wizyty i czas spędzony na Twojej witrynie. A to ma bezpośredni wpływ na konwersje. Przyjrzyjmy się więc wszystkim żelaznym punktom po kolei. Solidne…

biznes w internecie

Jak wiadomo, czasy łatwe nie są. Niemal każda firma cierpi w związku z kolejnymi lockdown’ami i ograniczeniami. A nawet ci, którzy mogą być otwarci, widzą wyraźny spadek ilości klientów. Nie należy jednak siedzieć i płakać – trzeba działać! A najlepszym sposobem jest promować biznes w Internecie. Jak się jednak od tego zabrać? Większość firm ma chociaż podstawową stronę internetową, ale na nic się ona nie przyda, jeśli nie żyje ona własnym, dynamicznym życiem. A i to jest tylko jednym z elementów e-marketingu. Zadbaj o swoją stronę internetową Zacznijmy od podstaw. To Twoja wizytówka, biuro i sklep w jednym. Musi być…

hosting

Bierzesz do ręki książkę. Okładka jest wykonana tandetnie, a grafika trąci myszką, ale nie zniechęca Cię to, bo polecił Ci ją znajomy. Na szczęście fabuła jest naprawdę wciągająca, autor pisze intrygująco i oryginalnie. Zaczynasz zapadać się w jego świat i nagle okazuje się, że brakuje jednej strony. A kolejne wypadają, do tego atrament w wielu miejscach jest wyblakły i utrudnia czytanie. Nie brzmi super, prawda? Podobnie ma się rzecz ze stronami internetowymi. Oczywiście najważniejsza jest oryginalna treść, ale bez solidnej podstawy zapewniającej dobre działanie będzie ona bezużyteczna. I to nie tylko z punktu widzenia użytkowników. Google dokładnie sprawdza jakość działania…

opisy podobnych produktów

Koszmar każdego dużego sklepu internetowego. Im bardziej rozbudowana oferta, tym większe prawdopodobieństwo, że wiele przedmiotów będzie do siebie bardzo zbliżonych. Będą różnić się kolorem, wielkością czy szczegółami specyfikacji technicznej, ale to wszystko szczegóły. A do tego to zazwyczaj nie dwa produkty, lecz kilka lub kilkanaście. A nie jest tajemnicą, że wszystkie opisy podobnych produktów powinny być unikalne ze względu na algorytm Google, jak i zadowolenie klientów. Jak jednak tego dokonać i nie zwariować? Przecież nawet najbardziej kreatywny copywriter wpadnie w rytm i szybko straci pomysły. Zadanie nie jest łatwe, ale można je sobie ułatwić. Wejdźmy w temat głębiej. Dlaczego kopiowanie…

struktura kategorii

Znasz to uczucie, gdy wchodzisz do sklepu i nie możesz nic znaleźć? Krążysz między półkami, dokładając kolejne produkty, ale znalezienie odpowiedniego działu zajmuje wieki i w efekcie podróżujesz od jednego krańca sklepu do drugiego albo znowu prosisz obsługę o pomoc. To efekt złego planowania i podziału produktów lub oznaczenia alejek. W dobrze urządzonym sklepie klienci poruszają się intuicyjnie i bezbłędnie znajdują to, czego szukają (oraz to, co chce im sprzedać sklep). Podobnie ma się rzecz ze sklepami internetowymi i ogólnie stronami. Odpowiednia struktura kategorii ma ogromny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania oraz ruchu użytkowników. Struktura kategorii, a wyszukiwarki Odpowiednia…

jak zdobyć klientów na instagramie

Demografia w mediach społecznościowych nieustannie się zmienia. Choć Facebook nadal jest niekwestionowanym królem, to zainteresowanie i aktywność osób między 20 i 30 rokiem życia mocno przesuwa się na Instagrama (który zresztą należy do Facebooka). Instagram jest „mniej wymagający”, lżejszy, bardziej skupiony na pozytywnej stronie życia. A ze względu na większe skupienie na urządzeniach mobilnych, towarzyszy użytkownikom w bardziej prywatnych chwilach. Jednocześnie sprzyja „wpadnięciu na chwilę” i przejrzeniu kilku zdjęć. Stawiając na materiały wizualne, jest wymarzonym miejscem, aby nawiązać kontakt z klientami, zdobyć nowych i pokazać swoje usługi lub produkty. Jak to zrobić? Jak działa Instagram? Instagram to platforma, która opiera…

skuteczność kampanii reklamowych na fb

Nikt nie wątpi w skuteczność kampanii reklamowych na FB. To tam Internauci spędzają najwięcej czasu, a gromadzone dane pozwalają dostosować materiały do zainteresowań i potrzeb potencjalnego klienta. Znanych jest wiele przypadków wypromowania marki od zera jedynie przy pomocy kampanii na Facebooku lub znaczącego wzrostu sprzedaży przy użyciu stosunkowo niewielkich kosztów. FB to raj dla reklamodawcy, gdyż pozwala mu wchodzić w interakcje z potencjalnym klientem, który… akceptuje reklamy. Jednak nawet z bogactwem informacji i użytkownikach, stworzenie skutecznej kampanii nie jest prostym zadaniem. A właściwie jak poznać, że jest ona skuteczna? Wbrew pozorom może to przysporzyć sporo problemów, przyjrzymy się więc temu…

modele atrybucji google ads

Jeśli zdążyłaś lub zdążyłeś już zapoznać się nieco z Google Ads, to wiesz, że wiele parametrów i statystyk można ustawić zupełnie inaczej, niż w standardzie. Pierwsze kampanie uruchamia się zazwyczaj przy minimalnej ilości kliknięć, starając się niczego nie zepsuć i nie namieszać. Nic w tym złego – na początek dobrze jest poznać podstawowe mechanizmy działania platformy i się z nimi oswoić. Z czasem jednak warto zagłębić się bardziej i skorzystać z możliwości Google Ads, gdyż to właśnie indywidualne dopasowanie danych jest kluczem do sukcesu. Jednym z takich parametrów są modele atrybucji Google Ads. Co to takiego? To klucz, wedle którego…

tiktok

Szansa na to, że jeszcze nie słyszałeś o Tiktoku, jest nieduża. Za to całkiem możliwe, że ta aplikacja wydaje Ci się obca, tajemnicza, a może niszowa. Nic bardziej mylnego! Po prostu nie jesteś częścią grupy docelowej aplikacji. Niemal połowa jej użytkowników to ludzie między 16, a 24 rokiem życia, a twórcy od początku skupili się na nastolatkach. I zrobili to skutecznie – aplikacja może pochwalić się dwoma miliardami (!) pobrań i imponującą liczbą ośmiuset milionów aktywnych użytkowników. Tym samym pod względem popularności deklasuje choćby LinkedIna, Pinteresta czy Twittera. Co więcej, w ostatnim czasie rośnie też liczba starszych użytkowników. Jeśli chcesz…