KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co w kobo piszczy - blog

seo i ads

Chcąc zwiększyć ruch na stronie internetowej, niezbędne jest podjęcie odpowiednich działań marketingowych. Nie tylko w zakresie strony, ale również i poza nią. Wyróżnić można trzy główne czynniki wpływające na jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google: zawartość witryny, linki zewnętrzne domeny oraz optymalizacja serwisu. Linki sponsorowane Google Ads i przemyślane pozycjonowanie podnoszą stronę w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe odgrywają bardzo ważną rolę w optymalizacji strony internetowej. Nawet mała zmiana w zapytaniach internautów wywraca wyniki wyszukiwania do góry nogami. Należy jednak pamiętać, że również roboty wyszukiwarek są użytkownikami sieci, więc dlatego trzeba umieć usatysfakcjonować wszystkich. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest generowanie…

inbound marketing

Coraz więcej firm przenosi swoje usługi do internetu. Rynek e-commerce rozrasta się coraz szybciej, w związku z czym rośnie również konkurencja. Istnieje wiele sposobów na zainteresowanie potencjalnego klienta swoją firmą, ale najtańszym i najszybszym z nich jest blog firmowy. Blogi w ostatnim czasie stają się równie popularne, jak fora internetowe czy tradycyjne gazety. Przekonaj się jak łatwo i skutecznie można prowadzić firmowego bloga! Niedługo wielkie zainteresowanie wzbudzi strategia Inbound Marketing – czyli podejmowanie odpowiednich działań w internecie, aby potencjalni klienci sami znaleźli to, czego szukają. I tutaj bardzo dobrym pomysłem są między innymi blogi firmowe — doskonała forma kampanii marketingowej…

duplikacja treści

Na straży treści Google stoją dwa niepozorne zwierzaki Panda i Pingwin. Nie dajmy się jednak im zwieść, bowiem te algorytmy mają potężną moc. Bezwzględnie wytropią bezwartościowe teksty, przelinkowanie, nadmiar słów kluczowych, przeoptymalizowanie strony i duplikację treści. Google chce, aby wyszukiwana informacja była zawsze wyjątkowa i dlatego stara się nie dopuścić do jej duplikacji. Algorytm Panda w momencie natrafienia na takie same treści wybierze jedną podstawową, co wcale nie oznacza, że tą oryginalną. Czym jest duplikacja treści To nic innego jak powielenie tego samego tekstu, grafiki, czy multimediów. Duplikacja nie tylko dotyczy pojawienia się tego samego tekstu czy opisu na różnych…

google marketing platform

24 lipca 2018 r. wprowadzono na rynek Google Marketing Platform. Ta nowatorska platforma dostarcza skuteczniejszych działań marketingowych, chroniąc przy tym prywatność klientów i zapewniając kontrolę nad ich danymi. Korzystałeś dotychczas z Google Analytics i DoubleClick? Pora na nowatorskie zmiany. Platforma Google Marketing łączy w sobie DoubleClick oraz Analytics 360 Suite: Display & Video 360 (dawniej DoubleClick Bid Manager), Analytics 360, Surveys 360, Search Ads 360 (DoubleClick Search), Data Studio, Tag Manager 360, Optimize 360. Nowym systemem jest również Google Ad Manager – zastąpił on DoubleClick for Publisher i połączył go z DoubleClick Ad Exchage. Google Marketing Platform daje możliwość korzystania z…

pozycjonowanie na długi ogon

O wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania walczy każdy, kto chce rozwinąć swój internetowy biznes. Ostatnio coraz bardziej popularne staje się pozycjonowanie Long Tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon. Poznaj zalety tej metody. Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych na długi ogon Pozycjonowanie na długi ogon (Long Tail) to metoda polegająca na wstawianiu większej ilości fraz, zamiast jednego słowa kluczowego. Taka fraza powinna składać się z 3-5 słów, które wskazują na konkretne cechy i dostarczają konkretnych informacji, których wyszukuje potencjalny klient. Dzięki takim frazom zyskujemy możliwość stworzenia wielu unikalnych zestawień. Pozycjonowanie Long Tail wynika z ogromnej konkurencji, a także rosnących wymagań…

profil linków

Świat internetu rozwija się w bardzo szybkim tempie i ciągle trzeba nadążać za zmianami. W SEO copywritingu również nastąpiła duża zmiana – po aktualizacjach Google oraz algorytmu Pingwin, budowanie profilu linków zapewniających wysokie pozycjonowanie stało się trudną misją. Teraz linki powinny wyglądać naturalnie i pochodzić z różnych źródeł. Czym jest profil linków? To nic innego, jak zbiór linków, które przekierowują czytelnika do konkretnej strony internetowej. Profil linków ocenia się na podstawie pewnych cech, jakie posiadają: analiza źródeł ich pochodzenia, ich typ, rodzaj, ocena stosunku jakości do ilości linków. Dzięki temu algorytm może postrzegać linki jako spam lub jako linki wstawione…

kampanie eksportowe

Prowadzisz swój e-biznes w kraju, ale uważasz, że Polska jest już dla ciebie za mała? W takim razie musisz przeprowadzić kampanie eksportowe. Takie kampanie oferują niemal nieograniczony zasięg odbiorców zagranicznych. Kampanie eksportowe Google Ads polegają na analizie zagranicznych rynków, na które można kierować reklamy. Jak zdecydujesz się na taki krok, to bardzo ważnym elementem jest opracowanie dobrej strategii reklamowania za granicą, znalezienie odpowiednich słów kluczowych i przetłumaczenie ich na dany język oraz przetłumaczenie tekstów reklamowych. Dzięki takim kampaniom zwiększysz sprzedaż i wypromujesz firmę na rynku międzynarodowym. Po stworzeniu kampanii należy zająć się ich efektywną optymalizacją. Rodzaje reklamy Kampania międzynarodowa ma…

e-mail

E-mail powstał w 1965 r., a po ulepszeniu w 1971 r. wiedzie prym w komunikacji sieciowej. Poczta elektroniczna jest doskonałą formą reklamy. Za pomocą e-mail marketingu możemy skutecznie pozyskiwać nowych klientów, sprzedawać i rozszerzać zasięg naszej działalności. E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego i jest najszybszym oraz najtańszym sposobem na rozreklamowanie firmy. Działa on na wielu płaszczyznach: informacyjnej, sprzedażowej, promocyjnej. Coraz częściej wykorzystuje się go również do badań marketingowych. Zadania e-mail marketingu Podstawą e-marketingu jest budowanie lojalności klientów, tworzenie z nimi odpowiednich relacji, budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz sprzedaż. Dotarcie do odbiorcy z odpowiednim tematem nie jest proste i dlatego…

SEO copywriting

W dobie cyfryzacji i rozwoju rynku e-commerce optymalizacja swoich produktów i usług pod kątem wyszukiwarek jest kluczem do sukcesu. Nie każdy jednak, kto oferuje swoje usługi przez internet, potrafi tworzyć wartościowe i zoptymalizowane treści. Tutaj z pomocą przychodzą specjaliści od SEO Copywritingu. Czym jest seo copywriting? SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, osiągnięcie jak najwyższej pozycji dla konkretnych słów kluczowych. Copywrit oznacza natomiast prawo autorskie. I tak oto powstał SEO Copywriting – czyli teksty tworzone zgodnie z zadami SEO. Napisanie tekstu SEO nie jest ani szybkie, ani łatwe. Przy tworzeniu treści trzeba zwrócić uwagę na każdy element,…

e-commerce

E-Commerce to w miarę młoda gałąź polskiej gospodarki, która rozwija się w bardzo szybkim tempie. Rynek online ciągle się kształtuje i dla firm jest to bardzo dobry moment na wzmocnienie swojej przewagi wśród konkurencji. Do niedawna około 43% społeczeństwa uważało zakupy on-line za ryzykowne, ale z roku na rok liczba klientów rośnie. Coraz więcej firm przenosi swój biznes do sieci. Jak się okazuje, Polska znajduje się w pierwszej 15. najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Według raportu E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska wartość krajowego rynku e-commerce szacowana jest obecnie na 40 miliardów złotych, a w latach…

narzędzia

Sprawdź jakie jeszcze propozycje przygotowaliśmy dla Ciebie i dla Twojej firmy. Wybierz narzędzia, które ułatwią Ci prowadzenie biznesu online. Google Optimize Optimize pozwala realizować własne testy A/B bez udziału programistów, by sprawdzić ich skuteczność pod kątem określonych celów. Dzięki tej usłudze możemy edytować surowy kod HTML, dodawać reguły Javascript czy CSS. W bardzo łatwy sposób można zmieniać kolory przycisków, przenosić zdjęcia w inne miejsce, edytować nagłówki i treści, po to, żeby sprawdzić, jak zmiany wpłyną na liczbę konwersji. Optimize jest dostępny w wersji darmowej, jak i bardziej rozbudowanej i płatnej – pro. Google Trends To serwis, który do wyświetlenia jak…

firma

W dzisiejszych czasach możemy zarządzać firmą z dowolnego miejsca na ziemi. Istnieje wiele narzędzi, które ułatwiają nam prowadzenie w sieci własnego biznesu, bez znaczenia jaki rodzaj działalności wykonujemy — czy jest to sklep internetowy, czy firma programistyczna. Większość narzędzi, które porządkują pracę i sprawiają, że prowadzenie firmy staje się łatwiejsze jest darmowych i oferowanych przez Google. Oprócz tych, które wybieramy pod kątem pasujących nam funkcji, są również takie, które każda firma funkcjonująca w Internecie mieć powinna. Poniżej przedstawiam pierwszą część przydatnych narzędzi. Google Ads (AdWords) Jest to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie płatnych reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania sieci Google.…

google ads

Reklama Google Ads to trzy linijki w nagłówku (każdy po 30 znaków) oraz dwie linijki tekstu (po 90 znaków). Jest ich wystarczająco dużo żeby zawrzeć w tekście wszystkie najważniejsze elementy, które składają się na dobrą reklamę. Przy tworzeniu reklamy warto zastanowić się jakie potrzeby mają nasi klienci, czego szukają w sieci. Warto również sprawdzić jak wyglądają reklamy naszej konkurencji. Pamiętajmy, że reklama to pierwszy krok do tego, aby klient wszedł w interakcję z naszą firmą. To reklama robi pierwsze wrażenie, które można zrobić tylko raz i to ona ma zachęcić potencjalnych klientów do kliknięcia w link i dokonania zakupu. Tworząc…

zespół

Nasz zespół to pasjonaci i specjaliści w swojej dziedzinie. Dla nas nie tylko liczy się zadowolenie klienta, ale również atmosfera w pracy czy też ciągłe podnoszenie swoich kompetencji. Wszystkie te czynniki składają się na wysoką jakość realizowanych projektów. Jako agencja reklamowa i interaktywna, zostaliśmy wyróżnieni przez Google statusem Partnera. Status Partnera otrzymują firmy, które wykazują się wiedzą i umiejętnościami z zakresu Google Ads. Obecnie Nasza Agencja specjalizuje się w dwóch obszarach: Reklama w sieci wyszukiwania i Reklama mobilna.   Dodatkowo skutecznie działamy i mamy dużą wiedzę na temat:   Jeżeli szukasz Agencji, która stworzy dla Ciebie precyzyjne i skuteczne kampanie…

wynik jakości

  Wynik jakości to bardzo przydatne narzędzie diagnostyczne, które umożliwia sprawdzenie skuteczności słowa kluczowego, reklamy oraz strony docelowej w kampaniach Google Ads. Reklamy, które mają wyższy wynik jakości, zapewniają lepszą pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania. Liczymy go w skali od 1 do 10, gdzie „10” jest najwyższą oceną z możliwych. Jeżeli chcielibyśmy osiągnąć ten wynik, powinniśmy skupić się na następujących elementach: Poprawa przewidywanego współczynnika klikalności (CTR) CTR oznacza jak często klikana jest nasza reklama przez osoby, które ją widziały. Może również służyć do określania skuteczności słów kluczowych. Żeby poprawić CTR starajmy się: – zawężać słowa kluczowe, aby jak najbardziej pasowały…

warianty reklam

Od czasu kiedy mamy nieograniczony dostęp do różnych usług i produktów, konsumenci decydują się na coraz bardziej świadome wybory. Potencjalny klient zanim dokona zakupu, obejrzy produkt kilka razy, wyjdzie ze sklepu i zastanowi się, czy towar, który oferujemy odpowiada w 100% jego oczekiwaniom. Jeśli wymagania zostaną spełnione, spotkamy się ponownie żeby dokonać transakcji. Z produktami reklamowanymi w Internecie jest bardzo podobnie. Większość klientów nie dokonuje zakupu po pierwszym „kliknięciu” w reklamę. Sprawdza ofertę innych firm, czyta, szuka opinii, analizuje i ponownie wchodzi w interakcję z naszą reklamą. Dlatego bardzo ważne jest żeby klient zdobył świadomość, że produkt istnieje. W zwiększaniu…

google ads

Jak rozpocząć kampanię Do wyboru masz kilka możliwości rozpoczęcia kampanii reklamowej w Google (Google Ads). Pierwsza opcja jest dla osób, które mają dużo wolnego czasu oraz samozaparcia, które pozwoli im przyswoić nowe zagadnienia związane z reklamą internetową, analizą danych (!) oraz ulepszaniem reklam. Samodzielne tworzenie reklam najlepiej rozpocząć od małych kroków. W Internecie można znaleźć wiele różnych szkoleń, które nakreślą nam podstawy reklamy. Natomiast nic nie zastąpi profesjonalisty, który sprawnie poprowadzi naszą kampanię. Możemy skontaktować się ze specjalistą, który pomoże nam przeprowadzić proces obsługi pierwszej kampanii, poczynając od założenia konta, ustalenia wszystkich parametrów oraz przekazywania wskazówek dotyczących prowadzenia kampanii. Nasz…

google adwords

Reklama Reklamy atakują nas w codziennym życiu na każdym kroku z każdej strony. Jeszcze kilka lat temu największym przekaźnikiem reklamy była telewizja i prasa. Obecnie rolę potentata w tej dziedzinie pełni Internet. Nie ma dnia w którym nie wyszukujemy informacji w Internecie na komputerach czy w telefonach. W ciągu dnia użytkownik robi kilkanaście mikroprzerw na sprawdzenie „co słychać w sieci?”. To właśnie podczas tych przerw, możemy dotrzeć do naszego potencjalnego klienta. Możemy zaproponować mu produkt, którego aktualnie szuka bądź podpowiedzieć mu na podstawie jego zainteresowań, co może być mu potrzebne. Narzędzie, które przychodzi nam z pomocą w stworzeniu reklamy, zarządzania…

optymalizacja kampanii reklamowych

Optymalizacja kampanii reklamowych to wyzwanie dla każdego PPC menagera. Panel Google AdWords dostarcza nam wiele cennych danych, jednak w pierwszej fazie kampanii warto skupić się tylko na kilku czynnikach determinujących jej skuteczność i efektywność. Na ich podstawie podejmujemy decyzje optymalizacyjne – tylko najpierw musimy wiedzieć gdzie i czego szukać. Czym jest optymalizacja kampanii reklamowych? Optymalizacja kampanii AdWords to wprowadzanie zmian w celu zwiększenia skuteczności prowadzonych przez nas działań reklamowych. Jest to umiejętność analizy danych o wynikach kampanii reklamowej i reagowanie gdy wyniki są niezadowalające. Jest to szereg czynności, zmiany ustawień w grupach reklamowych, budżetów, stron docelowych czy zmiany w strategii…

rozbieżność danych

Podstawą pracy PPC Manager jest analiza danych pozwalających optymalizować kampanie i zwiększać zwrot z nakładów na reklamę. Dlatego tak ważne jest abyśmy korzystali ze wszystkich dostępnym informacji jakie dają nam usługi Google, a połączenie konta AdWords z Analytics, jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ zwiększa pulę danych, na których możemy pracować oraz zwiększa szanse na lepsze zrozumienie intencji zakupowych użytkowników. Połączenie kont pozwala również sprawdzić rozbieżność danych między AdWords a Analytics. Niestety po połączeniu kont możemy zauważyć rozbieżność danych między systemem AdWords a usługą Analytics przeważnie różnice występują w liczbie kliknięć i konwersji. Jest to występujący problemem, choć raporty odnośnie aktywności reklam…

rodzaje reklam

Jeśli zastanawiasz się jak w błyskawiczny sposób trafić na sam szczyt stron wyników wyszukiwania, to system reklamowy Google AdWords jest idealny dla Twojej firmy. Linki sponsorowane pojawiające się w wyszukiwarce na pierwszych czterech pozycjach, to dopiero początek możliwości jakie daje reklamodawcom ten system. Platforma reklamowa AdWords to o wiele więcej, pozwala tworzyć reklamy graficzne, wideo, reklamy produktowe, aplikacji, czy reklamy w usłudze pocztowej Gmail. Poznaj typy reklam Google AdWords. SEO a PPC co wybrać? Często pojawiają się wątpliwości czy lepiej zainwestować w kampanie PPC czy działania związane z SEO? Jednak warto podkreślić, że linki sponsorowane są świetnym uzupełnieniem pozycjonowania i…